Bubur Kacang Durian Air Tangan Ibu

 


Throwback musim durian haritu, mak memang hantu durian. Selain dari makan begitu saja, dia akan buat la macam-macam masakan dari durian tu. Rezeki family bawa dari kampung. Cuma yang agak sadis tu dalam family aku ni memang aku seorang terpencil tak suka makan durian. 

Yang pernah baca entri aku lepas lepas mungkin ingat dan mungkin tidak aku memang tak suka durian huhuhu. Musuh ketat. Orang kata rugi, tapi dah tak boleh telan nak buat macam mana. Tapi ada yang peliknya juga aku ni, ulas durian yang fresh dikopek dari buah tu aku tak suka, tapi bila dibuat bubur, pulut atau aiskrim makan pulak,, hahaha dasar sungguh. So tak berapa nak bermusuh sangat la dengan si duri kegemaran ramai ni. 

Bubur kacang durian ni salah satu kegemaran mak aku dan dia suka sangat buat. Setiap kali musim durian ni salah satu menu yang mesti ada dan yang pertama sekali. Syukur la tekak ni boleh terima bila durian dimasak macam ni. Jadi tak la rasa terpinggir sangat kan hehehe,,,

Apa pun setiap orang kat dunia ni ada minat dan kesukaan masing-masing kan, ada yang suka ini tak suka itu, suka itu tak suka ini, begitulah sebaliknya. Macam selalu orang kata raikan perbezaan. Kalau semua orang sama boring la. Bersyukur selalu. 



No comments

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. [https://faizzahamir.blogspot.com/] does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information.

Thank You.