Cuckoo King Top Yang Banyak Berjasa

 


Start aku jatuh cinta dengan penapis air jenama Cuckoo dulu King Top ni laa. Time tu tak terfikir pun nak pakai penapis air jenis yang macam ni, tapi bila datang ke rumah cousin dan try sendiri minum air dari penapis air Cuckoo di rumahnya, macam terpukau pulak nak memiliki satu di rumah. Hahaha padahal baru cuba segelas air je. 

Sebenarnya masa tu tak fikir kelebihan lain, cuma fikir memudahkan tak payah nak masak air cerek tu je. Kita memang pemalas beb, jadi memang ada inisiatif macam ni memang suka la. Lagi pulak masa tu tengah pregnant on the way nak melahirkan, lagi la fikir bila ada penapis yang siap suhu panas sejuk ni memudahkan dalam berpantang nanti. Bila anak dah tak menyusu badan nanti fikir pulak mudah ada benda alah ni untuk bancuh susu memalam.

Nohh macam tu sekali la pemikiran seorang wanita ni kan. Tak kira la mak-mak ke anak dara ke mesti selalu fikir cara-cara untuk melancarkan kehidupan seharian. Time tu jugak terus deal dengan kawan waktu sekolah yang juga agen Cuckoo. Cari bajet penapis air yang paling rendah bulanannya so kawan suggest kan Cuckoo King Top. Masa tu excited betul dengan design nya yang nampak modern bagi aku. 

Sedar tak sedar dah tamat 5 tahun installment Cuckoo King Top. Bulan oktober last year 2023 dah tamat. Banyak jasanya pada kami. Staff yang datang servis 4 bulan sekali pun semua friendly belaka. Tapi aku ambil keputusan untuk trade in Cuckoo King Top dengan Cuckoo Xcel bulan march haritu. Berat hati memula nak trade in fikir nak teruskan dengan King Top dan bayar service je setiap bulan. Yela nak air bersih dan berkualiti kena la keluar modal sikit, tapi kebetulan time tu Cuckoo Xcel ada promosi harga installment lebih rendah sikit dari harga service, kita cuba la yang baru. Yang penting masih setia dengan Cuckoo. 

Bye bye King Top,, tetap kuanggap macam first baby penapis air kami, banyak kenangan sepanjang 5 tahun 4 bulan. 

Oklah korang entri akan datang aku story about penapis air baru kami pula, Cuckoo Xcel.....

No comments

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. [https://faizzahamir.blogspot.com/] does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information.

Thank You.